Велики четвъртък - денят, в който се припомня Тайната вечеря. Денят, в който е установено светото тайнство Евхаристия. Денят, в който Господ е причастил светите апостоли и им поръчал да учредят в светата Църква такова причастие.Ето, и ние се причастяваме с пречистото Тяло и пречистата Кръв на Господа, за изцеряване на душата и тялото.
С благословението на Негово Високопреосвещенство Пловдивския митрополит Николай това велико новозаветно събитие Вечерня със света Василиева Литургия бе възпоменато от Знеполския епископ Арсений - викарий на Пловдивския митрополит в митрополитския храм „Св.вмчца Марина” в град Пловдив.
С владиката съслужиха:ставрофоерен свещеноиконом Добромир Костов
– протосингел на Пловдивска митрополия, свещеноиконом Виктор Христев - епархийски духовен надзорник, свещеноиконом Деян Стоенчев - духовен надзорник при Пловдивска митрополия и храмовото духовенство.
По време на тази света Литургия се приготвя сухото свето причастие за цялата година, та да могат вярващите при извънредни случаи да се причастят с пречистите Тяло и Кръв Христови.
По време на светата Литургия се припомниха евангелските събития около Тайната вечеря, предателството от Юда и залавянето на Господ Иисус Христос.
Литургичните песнопения изпълни митрополитският хор „Св.ап.Ерм” с диригент протопсалт Георги Радев.
По време на „Причастния канон” викарният епископ Арсений се обърна към богомолния народ с думите:
„Боголюби
ви отци, братя и сестри, този ден в средата на Страстната седмица ние наричаме голям празник и той действително е такъв, наравно с 12-те празници. Защото споменът за събитието, което е в основата на това празнуване, живее в църквата по особен начин. Много неща, които идват към нас от миналото, се съдържат в книгите и летописите. Господ Иисус Христос, извършвайки Тайната вечеря, казва на Своите ученици: „Това правете за мой спомен”. Споменът за Тайната вечеря, Тайнството Света Евхаристия, ние наричаме „ тайнството на църквата”. Това определение се е появило не днес, а в светоотеческата древност, защото църквата е призвана във всичко, което е извършил Господ Иисус Христос не със сила човешка, а със силата на Светия Дух да го актуализира, да го направи достояние на всяко следващо поколение. И подобно на апостолите ние с вас бяхме днес на Тайната вечеря, оставайки тук, в този храм, отделени от Тайната вечеря с 2000 години. Със силата на Светия дух ние извършихме това, което е извършил Господ Иисус Христос, учредявайки тайнството на Светата Евхаристия. А защо преп. Симеон Нови Богослов след не много други учители на църквата, нарича Евхаристията „тайнството на църквата”? Защото църквата е „тяло Христово” по думите на апостола и явява себе си като тяло Христово, извършвайки Тайнството Евхаристия. Ние сме църква, когато заедно се молим, когато от един хляб и от една чаша се причестяваме с истинското тяло и истинската кръв Христови. В този момент става нещо отново неразбираемо за човешкия ум. Причастявайки се от единия хляб и чаша, ние влизаме в неразкъсваемо единство. Именно в тази Божествена обстановка на единството на църквата, именно то този факт произтича осъждането всякакви разколи, ереси, които препятстват хората да участват в тази свещена евхаристийна трапеза. Този, който разделя тялото Христово, той разрушава Светата евхаристия, той върви против Бога, против Неговите заповеди, против всичко, което е запечатано с мъдростта на Светите отци и с кръвта на мъчениците, против единството на църквата Христова. Затова днешният празник на установяването на Светата Евхаристия е празник на църквата, празник на молещата се Евхаристийна община, празник на нашето неразкъсваемо единство. И на никого не е дадено да разколебава това едниство, въпреки съблазните на този век, лъжата, клеветата, съмненията, които се сеят от врага на човешкия род. Именно от това произтича учението на църквата, че всяко разделение нанася непоправима вреда, грях, който настъпва на пътя на разделението. Но каквото и да би било по мащаб това разделение, било то единици, стотици или даже хиляди хора, никакво разделение не е способно да разруши едната Света, Съборна и Апостолска църква , която ще бъде до свършека на света, защото, според обещанието на Спасителя, „портите адови няма да й надделеят”. Нека в днешния ден осъзнатото духовно преживяване на тайнството Света Евхаристия, тайнството на нашето участие в живота, страданията, смъртта и Възкресението на Спасителя, тайнството на нашето участие в Неговата последна вечеря с апостолите, да укрепи всеки във вярата, единомислието, твърдостта и непоколебимата решимост, следвайки Христос да спазваме това онова, което Той ни е предал, всичко това, което е вкоренено от Светия Дух в живота на църквата и в съзнанието на верните, запазвайки единството на Духа чрез връзките на мира. Амин.” 
В деня,когато се припомня Тайната вечеря, много християни пристъпиха към светото Причастие.
След светата Литургия бе отслужено светото тайнство Елеосвещение(Маслосвет),което се извършва само веднъж в годината.